Design af visuelle identiteter og brand guides

Skær igennem støjen med en kreativ, konsekvent kommunikation, der sikrer en professionel fremtoning

Visuel identitet

Med en gennemarbejdet visuel identitet får du et kommunikativt fundament, der sikrer en professionel fremtoning og som både sprogligt og visuelt fortæller, hvad din virksomhed tilbyder af produkter eller ydelser. Den er et redskab, som repræsenterer din virksomhed og dit brand - visioner og værdier.

Brand Guide

Opnå et overbevisende udtryk med hjælp fra en brandguide, der indeholder retningslinjer for, hvordan din visuelle identitet kan foldes ud på tværs af tidens platforme. En brand guide rummer en række grafik elementer, der tilsammen skal skabe en troværdig og sammenhængende kommunikation.

Digital design

Styrk din visuelle tilstedeværelse online gennem digi- talt design. Vores dygtige specialister hjælper dig med at komme ud over rampen med et professionel design, der fanger og interagerer direkte med din målgruppe. På den måde får du skabt et univers, som breder sig over flere platforme uden at gå på kompromis med dit brand.

Analog design

Man skulle måske tro, at den digitale revolution havde begravet papir og duften af tryksværte, men tryksager er stadig en unik platform, som kan være med til at formidle historier og følelser. Hvad enten det drejer sig om et katalog, plakat, postkort, visitkort eller andet, så finder vi den helt rigtige løsning for dig og din virksomhed.

Brand guide

Bliv godt klædt på med en gennemtænkt brand guide

For at sikre, ar din virksomheds indentitet kommunikeres ensrettet på tværs af trykte og digitale medier, har du brug for en brand guide.

Logo

Logoet visualiseres i følgende varianter: primær og sekundær farve, sort/hvid og negativ. Derudover opstilles der retningslinjer for hvordan, at logoet skal bruges og der sættes en respektafstand, som sikrer den rette luft mellem formatet og diverse, grafiske elementer.

Typografi

Typografier fremkalder forskellige følelser. Serif typografier skildrer tradition, pålidelighed og integritet, hvorimod san serif typografier har et mere rent og moderne, og tidsløst look. Vi finder en primær og sekundær typografi, som bliver en naturlig forlængelse af det kommunikative fundament.

Farver

Farver er et stærkt kommunikationsværktøj, der sikrer en mere levende fremtoning samtidig med, at valget af farver kan blive en indikator for hvad din virksomhed tilbyder af produkter og/eller ydelser. I brand guiden angives de prim re, identitetsbærende farver, der oftest vil blive suppleret med en række sekundære farver. Farverne skal være med til at styrke og underbygge det visuelle univers.

Billedestil

Udtrykket i billederne skal formidle den historie, som du vil fortælle. Det er derfor essentielt, at de skaber den rette stemning og går igen på alt materiale. Der opstilles derfor kriterier for udvælgelsen og der vil tilmed komme eksempler på hvad der fungerer, og hvad der ikke gør.

Det 5. element

Det 5. element, ogs  kaldet et super-grafik element, er med til at skabe en genkendelighed, uden at logoet overeksponeres. Det kan v re et egentligt grafikelement, en variation af logoet, en m de at besk re billeder p  eller noget helt andet.

TEAMET BAG ODDINARY

Spændningsfelt mellem design, udvikling og digitale brugeroplevelser

Oddinary omsætter idéer til kreativ kommunikation på tværs af tidens platforme, skaber brands med karakter og udvikler digitale løsninger, som forener godt håndværk med øje for detaljen.